Företaget kommer att bedriva flyg kompensationskrav i enlighet med EU-regulationen EC261 för passagerare som har drabbats av inställt, försenat eller överbokat flyg. Vi kommer att använda oss via nätet för att ta emot, hantera och bearbeta ärenden som kommer in till oss från passagerare som har drabbats av försening på mer än 3 timmar till slutdestinationen. Processen innebär att vi tar emot ett ärende, kollar genom flygdata och samlar all information om händelsen och orsak till förseningen, sedan skickas det till flygbolaget som står skyldiga för resan. När kompensationen har kommit in tar vi procentuell summa från kompensationen och kunden betalar ingenting från egen ficka. Vägrar flygbolaget att betala, kan vi ta rättsliga åtgärder för att kräva kompensationen från flygbolaget om vi anser att kunden har rätt och vi har ett starkt ärende som flygbolaget inte kan förneka. Många passagerare vet inte om deras rättigheter till kompensation, därav känner vi en skyldighet att hjälpa passagerare runt om i Sverige att veta mer om sina rättigheter och utnyttja det.
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 533 | 491 | 152 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -140 | 41 | 6 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -150 | 42 | 6 |
Årets resultat (tkr) | -150 | 42 | 6 |
Summa tillgångar (tkr) | 22 | 105 | 90 |
Antal anställda | 1 | 1 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 533 | 491 | 152 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -140 | 41 | 6 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -150 | 42 | 6 |
Årets resultat (tkr) | -150 | 42 | 6 |
TILLGÅNGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 22 | 30 | 11 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 75 | 79 | |
Tillgångar (tkr) | 22 | 105 | 90 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-12* | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | -8 | 71 | 30 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 31 | 34 | 61 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 22 | 105 | 90 |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-12* | 2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 1 | 1 | |
Omsättning per anställd (tkr) | 533 | 491 | |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -26.3% | 8.3% | 4.0% |
Soliditet | -36.4% | 67.6% | 33.3% |
Kassalikviditet | 0.0% | 220.6% | 129.5% |
Företaget kommer att bedriva flyg kompensationskrav i enlighet med EU-regulationen EC261 för passagerare som har drabbats av inställt, försenat eller överbokat flyg. Vi kommer att använda oss via nätet för att ta emot, hantera och bearbeta ärenden som kommer in till oss från passagerare som har drabbats av försening på mer än 3 timmar till slutdestinationen. Processen innebär att vi tar emot ett ärende, kollar genom flygdata och samlar all information om händelsen och orsak till förseningen, sedan skickas det till flygbolaget som står skyldiga för resan. När kompensationen har kommit in tar vi procentuell summa från kompensationen och kunden betalar ingenting från egen ficka. Vägrar flygbolaget att betala, kan vi ta rättsliga åtgärder för att kräva kompensationen från flygbolaget om vi anser att kunden har rätt och vi har ett starkt ärende som flygbolaget inte kan förneka. Många passagerare vet inte om deras rättigheter till kompensation, därav känner vi en skyldighet att hjälpa passagerare runt om i Sverige att veta mer om sina rättigheter och utnyttja det.